پرسپولیس تهرانفوتبال ایرانلیگ برتر خلیج فارس

خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس کیست؟ + افتخارات

بعد از انتشار استوری اینستاگرامی بانک شهر، مشخص شده است که آن‌ها به توافق با خوان کارلوس گاریدو به‌عنوان سرمربی پرسپولیس رسیده‌اند. مدت زمان قرارداد پرسپولیس با این سرمربی اسپانیایی یک‌ساله است و او تا سال 1404 سرمربی پرسپولیس است.

 

به‌گزارش نیمه دوم؛ رسانه‌های الجزایری مدعی شده‌اند که او نمی‌تواند سرمربی تیمی شود تا زمانی‌که مطالبات ایجنت خود را پرداخت کند. اما باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرده است که او با پرسپولیس به توافق رسیده است. حالا قرار است ما بدانیم که خوان گاریدو کیست و چه کارنامه‌ای دارد.

 

بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو

خوان گاریدو متولد ۱۹۶۹ در والنسیای اسپانیا است و تقریبا 55 سال سن دارد. در حال حاضر هیچ اطلاعات مناسبی در مورد زندگی شخصی و دوران بازیکنی این سرمربی اسپانیایی وجود ندارد. تاکنون مشخص شده است که او 3 فرزند (2 پسر و یک دختر) دارد. دوران مربیگری او از سن 24 سالگی شروع شده است.

کارنامه مربیگری خوان کارلوس گاریدو

دوران مربیگری گاریدو از سال 1993 در تیم محلی منطقۀ والنسیا به‌نام ال پویگ شروع شد. او در سال 1998، بعد از صعود اوندا به دستۀ چهارم، خوان هدایت این تیم را در لیگ El Puig Club de Fútbol را برعهده گرفت و در سال 1999 از این تیم جدا شد.

 

گاریدو حدود 3 سال از دنیای مربیگری دور شده بود و در سال 2003 با هدایت ویارئال بی تا سال 2010 سرمربی این تیم بود.

 

پس از باخت ارنستو والورده در بازی خانگی مقابل اوساسونا، سرمربی جدید پرسپولیس در سال 2010 هدایت تیم اصلی ویارئال را برعهده گرفت و تا سال 2011 سکاندار تیم اصلی ویارئال را برعهده داشت. ویارئال در آن سال در رتبۀ چهارم لالیگا قرار گرفت و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

 

ویارئال در زمان هدایت خوان گاریدو در لیگ اروپا به نیمه نهایی رسید و توسط پورتو حذف شد. بعد از جدایی خوان کارلوس از ویارئال، او در سال 2012 با تیم کلوب بروژ بلژیکی به توافق رسید و جایگزین ژرژ لیکنز  شد و به‌مدت یک‌سال (تا سال 2013) سرمربی این تیم بود.

 

دو ماه بعد از جدایی از کلوب بروژ، او در سال 2013 او دوباره به لیگ اسپانیا بازگشت و سرمربی رئال بتیس شد. خوان کارلوس گاریدو از سال 2013 تا 2014، هدایت تیم اسپانیایی رئال بتیس را برعهده داشت. بعد از شکست 5 بر صفر رئال بتیس مقابل رئال مادرید، او از هدایت بتیس اخراج شد.

 

در سال 2014 رئال بتیس به از لالیگا سقوط کرد و بتیسی‌ها با گابریل کالدرون به توافق رسیده‌اند. لازم به‌ذکر است گابریل کالدرون هم سابقۀ سرمربی‌گری در پرسپولیس دارد و تنها 19 بازی سرمربی سرخپوشان پایتخ بود.

 

در سال 2014، خوانِ اسپانیایی به آفریقا و سپس آسیا رفت و از سال 2014 تا 2015 هدایت الاهلی مصر و پس از یک‌سال دوری، از سال 2016 تا 2017 هدایت الاتفاق عربستان را برعهده گرفت.

 

او در سال 2017 از لیگ عربستان خارج شد و هدایت یک تیم مراکشی به‌نام الرجا کازابلانکا در سال 2017 تا 2019 برعهده گرفت. چند شکست پیاپی باعث اخراج او از این تیم مراکشی شد. سپس خوان کارلوس گاریدو مجدد به آسیا بازگشت و در سال 2019 سرمربی العین امارات شد.

 

در سال 2019، یک باشگاه تونسی به‌نام ستارۀ ساحلی با خوان کارلوس به‌توافق رسید و پس از یکسال، او در سال 2020 به الوداد کازابلانکا پیوست.

 

در سال ۲۰۲۱ باشگاه کاستیون والنسیا با گاریدو به‌توافق دست یافت و پس از یکسال، او در سال ۲۰۲۲ سکاندار تیم اسماعیلی مصر را برعهده گرفت.

 

تقریبا دو سال پیش یعنی در سال 2023 تا 2024، باشگاه الوداد کازابلانکا بازهم با خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی به‌توافق دست یافت و این سرمربی پس از جدایی از باشگاه مراکشی، در سال 2024 یعنی 1403 احتمالا به پرسپولیس بپیوندد.

 

در طول دوران مربیگری خوان گاریدو، او در 785 بازی سرمربی بود و 355 برد، 192 مساوی و 238 باخت کسب کرده است. تقریبا در 45.22 درصد بازی‌ها پیروز شده است.

سابقه مربی‌گری خوان کارلوس گاریدو مقابل استقلال

در زمانی که خوان گاریدو سرمربی العین بود، در لیگ قهرمانان آسیا 2019 با استقلال، الدحیل و الهلال هم‌گروه بود. او در این تیم جانشین زوران مامیچ شد و دو بار به مصاف استقلال تهران رفت. العین با هدایت گاریدو در برابر استقلال به یک تساوی یک بر یک و یک شکست دو بر یک رسید. سرمربی استقلال در این فصل فرهاد مجیدی بود.

 

خوان کارلوس گاریدو چندی بعد از هدایت العین برکنار شد و با قراردادی 3 ساله به تیم ستاره ساحلی تونس رفت و بعد از 3 ماه به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد.

 

افتخارات خوان گاریدو

اولین دستاورد خوان کارلوس گاریدو قهرمانی در جام کنفدراسیون آفریقا با تیم مصریالاهلی در سال‌های 2014 و 2018 بود. او در سال 2014 موفق شد قهرمان سوپرکاپ مصر را با تیم الاهلی مصر به‌دست آورد. پس از جدایی او از مراکش، در سال 2017 توانست با الرجا کازابلانکا قهرمان جام حذفی مصر شود.

 

حالا باید دید که سرمربی احتمالی پرسپولیس در لیگ بیست‌وچهارم خلیج فارس می‌تواند افتخار جدیدی کسب‌کند یا اینکه یکسال بعد از هدایت سرخپوشان پایتخت اخراج می‌شود.

منبع:WikiPedia

دکمه بازگشت به بالا