بارسلونافوتبال اروپالالیگا اسپانیا

بیوگرافی لامین یامال ستارۀ اسپانیایی؛ این نابغۀ کیست؟

لامین یامال بازیکنی است که در سن 16 سالگی در نیمه نهایی یورو 2024 در دقیقۀ 21 توانست گل اول اسپانیا مقابل فرانسه را به ثمر برساند و توجه تمام بیندگان یورو در سراسر جهان را به خود جذب کند.

به‌گزارش نیمه دوم؛ همه چیز از روزی شروع شد که یک ستارۀ اسپانیایی 17 ساله در یورو 2024 مقابل فرانسه توانست یکی از گل‌های تیمش را به ثمر برساند تا به ترند یورو تبدیل شود و این ستاره کسی نبود جز لامین یامال اسپانیایی. اما او کیست و چگونه وارد تیم ملی اسپانیا شد؟

لامین یامال اهل کدام کشور است

پدر او، منیر نصراویی، اهل مراکش و نقاش ساختمان است. منیر نصراویی بعد از مهاجرت به اسپانیا، با شیلا ابنا، پیشخدمت ازدواج کرد. مادر او اهل گینه استوایی است. وقتی یامال به 3 سالگی رسید، پدر و مادر او از هم جدا شده‌اند. پس پدر و مادر این بازیکن اسپانیایی نیستند؛ اما چون یامال در اسپانیا متولد شده است و برای تیم ملی اسپانیا راهی میدان می‌شود.

بیوگرافی لامین یامال

تاریخ تولد لامین یامال 13 جولای 2007 است. قد او حدود 1.78 متر و در پست وینگر راست بازی می‌کند. ممکن است بپرسید لامین یامال چند ساله است؛ او در سال 2024 که برای تیم ملی اسپانیا در یورو بازی می‌کند، تقریبا 16 تا 17 سال سن دارد.
این بازیکن در 4 سالگی در باشگاه محلی لا تورتا فوتبال خود را آغاز کرد.در سن 6 سالگی، آکادمی بارسلونا این بازیکن را کشف و در سال 2014 با او قرارداد بست.

دوران فوتبالی لامین یامال

اولین گل او در بارسلونا، در دیدار با رئال بتیس است. او توانست در سن 15 سال و 9 ماه و 16 روز، به‌عنوان جوانترین گلزن لالیگا شناخته شود.
این بازیکن در سن 16 سال و 182 روز، به‌عنوان جوان‌ترین گلزن سوپرکاپ محسوب می‌شود و در این رقابت، توانست مقابل اسپانیا یکی از گل‌های بارسلونا را به ثمر برساند.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا